Overgang til børnehave

Inden jeres barn skal starte i børnehave holder vi en samtale med jer forældre, hvor vi taler om overgangen, og hvad I med fordel kan begynde at øve sammen med jeres barn, så barnet er forberedt på at starte i børnehave.

Vi tilbyder at lave en overlevering, enten direkte til personalet i den børnehave, jeres barn skal gå i, eller direkte til jer forældre, så I selv kan levere viden om jeres barn videre til børnehaven.

Vi samler som regel en mindre gruppe børn, som skal starte i børnehave i samme periode, og tager ud og besøger en børnehave i nærområdet. På den måde får børnene et indblik i, hvordan en børnehave ser ud, og hvad det betyder at gå i børnehave - og så føles det lidt mindre mystisk og lidt mere trygt, når skiftet kommer. Vi ligger desuden lige ved siden af børnehaven Kilden, og vi kigger gerne indover hegnet for at se, hvordan en børnehave egentlig ser ud.